قاضی القضات استان کرمان:

عدلیه تمام قد، حامی تولید است 

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه به همت مهندسان و کارگران ایرانی، چرخ تولید فعال است، گفت: عدلیه، تمام قد حامی تولید است.

 امروز در بازدید مسئولان ارشد قضایی استان کرمان، مشکلات و موانع پیش روی صنایع و گمرک سیرجان بررسی شد.  

حجت الاسلام حمیدی، رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: باعث خرسندی است در این شرایط تحریمی که در کشور وجود دارد به همت مهندسان و کارگران  ایرانی، چرخ تولید به خوبی می‌چرخد و هزاران اشتغال مستقیم در سیرجان به وجود آمده است.

 وی در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی سیرجان بیان داشت: بازدید‌های مسئولان قضایی از واحد‌های تولیدی با هدف تحقق شعار سال، منویات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در زمینه حمایت از بنگاه‌های تولیدی و صنعتی است.

رییس شورای قضایی استان کرمان بیام کرد: تلاش خواهیم کرد از ظرفیت‌هایی که در قوه قضائیه وجود دارد برای حل مشکلات فعالان اقتصادی استفاده کنیم.   

وی افزود: در سفر ۲ روزه مسئولان قضایی استان به سیرجان در اولین برنامه کاری بازدیدی از منطقه ویژه اقتصادی شهرستان سیرجان که جزو قدیمی‌ترین مناطق اقتصادی کشور با ۳۳ سال قدمت داشتیم.

حجت الاسلام حمیدی تصریح  کرد: منطقه ویژه سیرجان در این مدت به بالندگی رسیده و ظرفیت‌های خوبی را در استان و به ویژه در شهرستان سیرجان به وجود آورده است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیتی که شهرستان سیرجان دارد و در مسیر ترانزیتی قرار دارد، ظرفیت گمرک هم یکی از ظرفیت‌های خوبی است که در شهرستان به وجود آمده است.  

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: از انبار‌های اموال تملیکی در منطقه ویژه بازدیدی داشتیم و انبار‌هایی که متعلق به سازمان اموال تملیکی است که بخشی از کالا‌هایی که به عنوان کالای رسوبی هستند و در اختیار سازمان قرار می‌گیرد، باید زودتر تعیین تکلیف شود.

وی نظم و انضباط کاری در انبار‌هایی که متعلق به گمرک و سازمان اموال تملیکی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: البته یکی ۲ مشکل وجود داشت که به مسئولان مربوطه تذکر داده شد.

 رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: باید تمام کالا‌هایی که به عنوان یک کالای متروکه در اختیار سازمان تملیکی قرار می‌گیرد از همه انبار‌ها جمع آوری شود و به شکل متمرکز در یک انبار قرار گیرد که امکان نظارت و پیگیری کردن کالا‌ها وجود داشته باشد و در اسرع وقت این کالا‌ها تعیین تکلیف شود. هم در مراجع قضایی یا سازمان تعزیرات حکومتی و آن سازمان‌هایی که نظارت بر این انبار‌ها دارند، بهتر می‌توانند این نظارت‌ها را انجام دهند.

وی افزود:کالای متروکه‌ای که یک مدت زمان زیادی از آن گذشته باشد تقریبا در این گمرک مشاهده نکردیم و کار‌ها به روال عادی درحال پیگیری است.  

حجت الاسلام حمیدی گفت: بازدید دوم مسئولان قضایی از ظرفیت‌های تولیدی منطقه ویژه اقتصادی بود که لوازم خانگی از قبیل: یخچال فریزر، تلویزیون در این منطقه تولید می‌کند.

وی بیان کرد: در همین صنایع تولیدی و ۲ واحدی که بنده بازدید کردم و در بحث تولید لوازم خانگی فعالیت داشتند، حدود ۲۰ درصد نیاز کشور را در بحث یخچال و یخچال فریزر و تلویزیون تامین می‌کند و این‌ها ظرفیت‌های بسیار خوبی است که در دیار کریمان وجود دارد.

این مقام ارشد قضایی در استان کرمان بیان داشت: بازدید مسئولان از واحد‌های تولیدی و گفت‌وگوی چهره به چهره با صاحبان صنعت در تصمیم گیری‌ها و اتخاذ تدابیر از سوی مدیران بسیار موثر و ارزشمند خواهد بود.

وی بیان کرد: دستگاه قضائی استان کرمان از فعالان بخش اقتصادی و تولید کنندگان حمایت حقوقی و قضائی خواهد کرد و اجازه نخواهیم داد به علت مسائل حقوقی و قضائی چرخ تولید متوقف شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار